Folyik az Egert az autópályával összekötő út építésének előkészítése

2012-re fejeződhet be az Egert az autópályával összekötő út építésének előkészítése – áll a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közleményében. A több mint kétmilliárd forintba kerülő előkészületi munkákat az unió és az állam finanszírozza. A közlemény szerint a megvalósíthatósági tanulmányok elkészültek, az építési és hatósági engedélyek egy részét megszerezték, a kiviteli tervek egy része szintén elkészült. Az út első szakasza, a füzesabonyi körforgalom és Maklár közötti 2,6 kilométeres rész már rendelkezik a szükséges dokumentumokkal.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közleménye:

Folyik az Eger–Füzesabony útszakasz régóta várt korszerűsítésének és új nyomvonalon való megépítésének előkészítése. Az újonnan építendő útszakasz a tervek szerint elkerüli majd az Eger és Füzesabony közötti településeket. Az előkészületi munkákat az Európai Unió társfinanszírozása teszi lehetővé.
A megvalósítás felé halad az Egert az M3 autópályával összekötő út korszerűsítése és részben új nyomvonalon való kiépítése. Jelenleg az előkészítés folyik, a megvalósíthatósági tanulmányok elkészültek, a jogerős építési és hatósági engedélyek egy része ugyancsak rendelkezésre áll, más részük megszerzése – a közműengedélyekéhez hasonlóan – előkészületben van. A kiviteli tervek egy része szintén elkészült. A tervezést a szabályszerű közbeszerzéssel kiválasztott Uvaterv Zrt. végzi. A beruházások előkészítése a tervek szerint 2012-ben fejeződik be.
A több ütemben építendő út első 2,6 kilométere már rendelkezik a szükséges dokumentumokkal. A 251. számú út a terv szerint a 3. számú főút és Maklár között a meglévő út nyomvonalán, kétszer egy sávos, óránként 90 kilométeres sebességre tervezett főútként épül ki. Az útszakaszon új csomópontot nem alakítanak ki, a 3. számú főútnál meglévő körforgalmi csomópont pedig változatlan marad.
A Maklárt és Andornaktályát elkerülő 10 kilométer hosszú, óránként 110 kilométeres sebességre tervezett, ugyancsak kétszer egy sávos főútszakasz az első 2,6 kilométer után 300 méterrel kiválik a meglévő útból, és új nyomvonalon halad. Ez a szakasz távlatban része lehet az Eger városát az M3 autópályával összekötő M25 autóútnak, így az elkerülő tbizonyos részeit annak fél pályájaként tervezik meg.
Az érintett útszakaszokon naponta jelenleg csaknem 4200 jármű közlekedik, a forgalom 2030-ra az előrejelzések szerint mintegy 50 százalékkal, 6600 jármű fölé emelkedik.
A beruházás előkészítésére a Közlekedési Operatív Program (KÖZOP) keretén belül bruttó 2,24 milliárd forint áll rendelkezésre, aminek 15 százaléka hazai forrás, 85 százalékát pedig az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) fedezi.