Több tucat panaszos fordult meg az egri Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Tanácsadó Irodában augusztus hónapban. A legtöbben azért keresték fel az irodát, mert nem voltak megelégedve a magánnyugdíjpénztári reálhozam kifizetéseikkel. Vagy azért, mert alacsony összeget kaptak, vagy azért, mert egyetlen fillért sem fizettek ki nekik.
2011-ben a kormány átalakította a hazai nyugdíjrendszert, így dönteni kellett arról, hogy maradunk magánnyugdíjpénztári tagok, vagy átlépünk az állami nyugdíjrendszerbe. Azok, akik a pénztárukat választották nem számíthatnak állami nyugdíjra, azok pedig, akik az állami rendszer mellett döntöttek kérhették a magánnyugdíjpénztári megtakarításuk reálhozamának kifizetését. Egy közelmúltban megjelent felmérés szerint az átlag reálhozam kifizetés személyenként 76 ezer forintnyi összeg volt, de ebben természetesen azok is benne vannak, akik egyetlen fillért sem kaptak kézhez. Hiába volt valakinek akár több milliós befizetése, hiába ért el több százezres nagyságrendű hozamot, kaphatott arról értesítést, hogy a ténylegesen kifizetendő reálhozamának összege nulla forint. Az utóbbi hetekben Egerben is több tucat panaszos fordult a Pénzügyi Tanácsadó Irodához emiatt. dr. Balla Ferenc az egri iroda tanácsadója azt mondja: ahány pénztár és ügyfél, annyi féle kifizetés létezik, de annak is több összetevője van, hogy mi alapján számolja ki az illetékes pénztár a reálhozamot.
Akik arról kaptak értesítést, hogy a reálhozamuk összege nulla forint, vagy nincsenek megelégedve a kiszámított összeggel, írásos panasszal először az illetékes magánnyugdíjpénztárhoz fordulhatnak. Kérhetik azt is, hogy a pénztár számolja újra a reálhozam összegét. Ha itt nem kapnak megfelelő választ, kereshetik a Pénzügyi Tanácsadó Iroda egri kirendeltségét. A szakember szerint azonban a legtöbb esetben csak polgári peres eljárásban lehet orvosolni a panaszokat.