Újra a pályán

A 2011-es évad júniusban kezdődött Leffler Csaba számára, aki így idén is részt tud venni a Szlovák Autós Hegyiverseny Bajnokságban. A Kassától 20 kilóméterre fekvő Jahodán vett részt az első megmérettetésen, mely néhány műszaki probléma okán igen kalandosnak indult. Szerencsére – a segítőknek köszönhetően – az ilyen akadályok csak ideig-óráig nehezítették a versenyző életét. Aztán a pályán némi füst és temérdek izgalom. A versenyző beszámolója következik.

“Számomra a 2011-es bajnoki évad június elején kezdődött a Szlovák Autós Hegyiverseny Bajnokságban. Az MSR idei 5-6.
futamait Kassától kb. húsz km-re, a téli sportokat kedvelők által ismert Jahodnán rendezték meg. Gyönyörű környezetben alakították
ki a rendezők a 4.750m. hosszú versenypályát. Péntek hajnalban indultam el itthonról, mivel még Kassa belvárosába is kellett mennem a Renault idei gépkönyveztetése miatt. A megbeszélt időben ott is voltam és találkoztam a Junior Auto Klub SK vezetőjével, Jozef Proschinger úrral,
aki segített a formaságok elintézésében.Kora délután elfoglaltam a szervízhelyem és készültem az adminisztrációs és technikai gépátvételekre.
Szokás szerint néhány perc alatt végeztem mindkét átvétellel és már csak a szállító autóm műszaki hibájának elhárítása volt a megoldandó
feladat. Szombaton korán reggel megérkeztek a segítőim is, Palotai György és Gyetvai Miklós. A pályazárásig ötször végigmentünk a pályán és sikerült jobban rögzíteni a szükséges támpontokat. Most nem mondhatom el, hogy a felkészülésem erre a versenyre zökkenőmentes
volt. A teherautóm sajnos két nap alatt háromszor romlott el és Palotai Gyuri segítsége nélkül itthon maradtam volna. A harmadik műszaki problémát az akkumulátor zárlata okozta, ami a jahodnai verseny depóterületének nagyjából a közepén történt. Több, mint három órán keresztül nem indult el az autó és sikerült egy kis galibát okoznom. Ismerős és ismeretlen versenyzők,
szerelők segítettek a hiba elhárításán és amikor beindult volt nagy öröm!
Két dolgot „elintézett” az autómentőm. Kizökentett a nyugodt felkészülésből és még verseny egyáltalán nem volt, de már mindenki rólam beszélt.
A reggeli első időmérő futam rajtjánál voltam a legnyugodtabb. Szokásomhoz híven fejben kétszer „felmentem” a pályán és kizárólag a versenyautó
hangjával, csörgésével, zörgésével foglalkoztam. Kilenc hónapja nem vezettem a Mégane-t , ez egy kicsit feszélyezett, de a rajtot követő háromszáz
méter után éreztem az autóm működésén, hogy kétségem sem lehet affelöl, nekem csak a pályával kell foglalkoznom. Tökéletesen ment minden
és igaz volt nyolc-tíz komolyabb megcsúszásom a hétvégén, de ezek igazából nem okoztak nagy lassulást. Talán a harmadik futamban, az ötödik kanyar előtti féktávnál.
Ebben az egyenesben ötödik sebességi fokozatban, kb.160km/h-val érkezem a jobbos kanyarhoz. A féktávolsággal nem volt probléma, csak a két első
kerék egy pillanatra blokkolt és csúszott kb. öt métert. Ez el is rontotta az ideális ívemet és teljes gázt adtam, miközben fordítottam még jobbra a kormányon. A belső kerék annyira túlforgott, hogy a karosszéria furatain
keresztül tele lett az utastér gumifüsttel. A manőverrel kivédtem a frontális ütközést, de az autóból egy darabig nem láttam és nagyon zavart a füst. Levegőt is alig kaptam.Néhány szlovák néző a depóban gratulált és azt mondták, hogy szép kis kanyarvétel volt! Benne van a versenyzésben ez is, de inkább a füst okozta kellemetlenség volt a nagyobb baj. A csúszkálás után már a pálya
következő szakaszaival kell foglalkoznom.A szervízünkben azért tettem néhány utalást arra, hogy most közel voltam egy komolyab töréshez. Az autóm versenyre való felkészítése ismét jól sikerült és kifogástalanul működött a hétvége folyamán. Azt gondolom, sajnos eljutottunk Szlovákiában is ahhoz a ponthoz, ami 2006-tól kialakult Magyarországon. Egyedül lettem az
„A” csoport -2000ccm géposztályában. Ettől az évtől egy új besorolást kaptam és az „A”/SK-2000 géposztályban indulok. Együtt értékeltek két WRC és egy EVO VIII-as versenyautóval, így negyedik lettem ezen a versenyen.
Közel két hónapunk van a következő versenyig, ami egyben Európa Bajnoki futam lesz Pezinok Babán. Én az MSR bajnokságba fogok nevezni, de a
verseny hangulatában érezhető, hogy itt több nemzet versenyzői vagyunk jelen.

Köszönöm a megbízó partnereinknek és segítőimnek, hogy részt vehettem ezen a versenyen!

Kerekes Kft., EL Paganus Kft., Agriasport, Média Eger Kft., Rádió Eger, markrally.hu, Czicza Autójavító, 100% Gumiszervíz, Szabó Motorsport,
Palotai Autószervíz, Gyetvai Miklós, Dudás dekor,
Junior Auto Klub SK Roznava, Kata és Ján Droppa , Marián Matus”

MEGOSZTÁS
Előző cikkVálaszd a természettudományokat
Következő cikkAroma