Új közlekedési csomópont épülhet Egerben

A közösségi közlekedés központja a vasútállomásnál lesz, de a buszpályaudvar sem tűnik el

Megépülhet az intermodiális – azaz a különböző közlekedési módok leghatékonyabb összekapcsolását biztosító – csomópont Egerben. A rendszer központja a jelenlegi vasútállomás területe lesz, de a belvárosi távolsági autóbusz állomás sem szűnik meg, csak a funkciója alakul át. A tervek elkészítésére szóló pályázatot márt kiírták, a megvalósulás 2021-ban várható leghamarabb.

EM-intermod fotóMegszületett az együttműködési megállapodás Eger és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. között, Habis László polgármester és Nagy Róbert Attila vezérigazgató aláírta az „Eger vasútállomás intermodális átszállókapcsolatainak fejlesztése és P+R parkolók kialakítása” című projekt előkészítéséről és és megvalósításáról szóló megállapodást.  Az új közlekedési csomópont azt a problémát orvosolja majd, hogy a buszpályaudvar a belvárosban, a vasútállomás pedig a város peremén helyezkedik el, a kettő közt viszont nem megfelelő a tömegközlekedés. A projekt első lépéseként megjelenik a tervezésre szóló közbeszerzési kiírás, jövő év végére a végleges tervek elkészülhetnek, és 2019-ben az engedélyezési eljárások elindulhatnak – vázolta fel Nagy Róbert Attila.

– Az elképzelés szerint a térségi autóbusz közlekedés súlypontja a vasútállomás közelébe kerül, de a meglévő autóbusz pályaudvar működésével is számolunk – mondta Habis László polgármester, hozzátéve: az észak felől érkező autóbusz forgalom és a belváros kiszolgálása az eddig elvégzett elemzések szerint azt indokolják, hogy a buszpályaudvar ne essen át teljes funkcióváltáson.

Ezt Nagy Róbert Attila is megerősítette. Ismerve a város szerkezetét és az utazási irányt, valamint a hivatalok és közintézmények elhelyezkedését, a jelenlegi buszpályaudvarra is szükség lesz. Éppen ezért olyan elemei is lesznek a projektnek, amelyek a két központ közötti hatékony kapcsolatot biztosítják – mondta.

– Egy sokkal „utasbarátabb”, a város és a térség igényeit jobban, korszerűbben kiszolgáló közösségi közlekedési feltételrendszer alakul ki – fejtette ki Habis László. Ezt egészíti ki majd a helyi autóbusz közlekedés átalakítása, és azoknak a közlekedési hálózatoknak a fejlesztése, amelyek a kerékpáros és egyéb városon belüli közlekedés feltételeit biztosítják majd. Azt is hozzátette, hogy a beruházás során több mint száz új P+R parkolóhely is kialakításra kerül.

Egerben jelenleg a diákok 40 százaléka, míg a munkavállalók 37 százaléka ingázik naponta, ami a gazdaság fejlődésével csak tovább emelkedhet, ezért is elengedhetetlen a tömegközlekedés korszerűsítése. Bár Nagy Róbert Attila szerint kész tervek nélkül nehéz a munkálatok hosszát megjósolni, várhatóan 2021-ben, de legkésőbb 2022-ben eljöhet az átadó napja. A megvalósításról pedig kormányhatározat is született.