Egri Borvidék – Egri Bikavér Hungarikum marketing akció

Az Egri Borvidék Hegyközségi Tanács egy, az Egri borvidék ismertségét és népszerűsítését növelő marketing akciót tervezett 2016-ban elindítani. Időközben felmerült annak az esélye, hogy az Egri Bikavér megkapja a megtisztelő Hungarikum címet. Az EBHT vezetése úgy döntött, elhalasztja az akciót, hogy a borvidék mellett az Egri Bikavér ismertségét és elismertségét is ezzel a kampánnyal növelhesse.

Az akció: az Egri borvidék a legtöbb emberhez és legtöbb potenciális borfogyasztóhoz évente több millió borospalackkal jut el, amelyeken „Egri” földrajzi eredetvédelmet jelző hologramos matrica szerepel. Ez egyúttal több millió potenciális reklámhordozó eszköz is. Ezt felismerve készíttetett az EBHT egy 8 oldalas borospalack nyakakasztót, amelyben röviden leírás olvasható az Egri borvidékről, a borvidék két zászlósboráról, az Egri Bikavérről és az Egri Csillagról.

Az akcióhoz egy nyereményjáték is kapcsolódik. A leírásban szereplő szöveghez kapcsolódó két kérdést kell megválaszolni a nyereményszelvényen, amelyet postai úton lehet elküldeni az Egri Borút Egyesület címére, vagy elektronikusan feltölteni az Egri Borvidék Facebook oldalán létrehozott játék applikációra. A beküldők közt értékes nyeremények kerülnek kisorsolásra: havonta értékes borcsomagok, VIP meghívás szállással együtt az Egri Borszalonra, illetve a 2018. évi Egri Bikavér Ünnepre.

A borospalack nyakakasztókat az Egri borvidék borászatai a készlet erejéig rendelhetik meg, jelképes 1 Ft/darab összegért, az EBHT irodájában. A nyakakasztóból 300.000 darab készült, amennyiben az akció sikeres lesz és további igény mutatkozik, készülhet további mennyiség.

Az EBHT kéri, hogy az akcióban résztvevő borászatok a nyakakasztókat elsősorban Egri Bikavér és Egri Csillag borokra helyezzék fel, de mindenképpen kiváló minőségű borokra, (előírás, hogy csakis eredetvédelmi matricával ellátott bor lehet) amelyek valóban növelhetik az egri borok elismerését.

Az akció előnyei:

1. Imázs növelés

– Az Egri Borvidékről szóló ismertető felhívja a figyelmet az egri borok értékeire.

– Az Egri Bikavér és az Egri Csillag bemutatása a két márkát ismertebbé teszi, segít az elfogadottság növelésében.

2. Vásárlásösztönzés

– A látványos nyakakasztónak köszönhetően a boros polcokon jobban szembetűnők lesznek az akcióban résztvevő borászatok termékei, felkeltik a kíváncsiságot.

– Az értékes nyereményeknek köszönhetően olyanok is megvásárolják, akik esetleg eredetileg nem az Egri Borvidék termékeit választották volna.

3. Érzelmi kötődés kialakítása

– A játékban résztvevők és főként a nyertesek, illetve azok ismerősei pozitív impulzusokat kapnak az egri borokkal kapcsolatban, ezáltal a későbbi vásárlásoknál előnyben részesítik a termékeinket, és az Egri Borvidék, illetve Eger felkereséséhez is kedvet kaphatnak.

Az akcióhoz kapcsolódik Eger városa is a KULTURMA csoporton keresztül. Amikor az első nyakakasztóval ellátott borospalackok a boltok polcaira kerülnek, országos rádiós reklámkampánnyal hívja föl erre a figyelmet, amely kampány az akció végéig többször ismétlődik.

nyakakasztó1

nyakakasztó2