2012. január 1-től egységes vendég és idegenforgalmi adónyilvántartást kell vezetniük az egri szállásadóknak-döntött csütörtöki ülésén az egri képviselő-testület. A döntésnek köszönhetően pontosabb statisztikai nyilvántartás áll majd az önkormányzat rendelkezésére. Ez azért is fontos, mert a központi költségvetés 1,5 forinttal járul hozzá minden, az idegenforgalmi adóból befolyó forinthoz.

Egerben jelenleg 307 szálláshely működik, ezen belül 17 szálloda. Utóbbiak kivételével jövőre minden egri szállásadónak kötelező lesz a vendég- és idegenforgalmi adónyilvántartás vezetése. A vendégkönyv segítségével nemcsak az idegenforgalmi adóellenőrzés válik egyszerűbbé és könnyebbé, a nyilvántartás segíti a szálláshely tulajdonost is, hiszen az elszállásolt vendégekről pontosabb adatok állnak majd rendelkezésre.
A nyilvántartás tartalmazza a vendég nevét, születési helyét és idejét, lakcímét, állampolgárságát, útlevél, vagy személyazonosító igazolvány, esetleg vezetői engedély számát, az érkezés és a távozás időpontját, valamint az eltöltött vendégéjszakák számát.
A nyomtatvány legfontosabb mellékletei angol, német és lengyel nyelven is elérhetőek lesznek, így a külföldiek is eligazodhatnak a nyomtatványon, és aláírásukkal hitelesíthetik az adatokat.