„Ablak az ablakban”

Egerben nyílt meg az ország második pénzügyi fogyasztóvédelmi irodája. A Kormányhivatalon belül, a Megyeházán működő irodában jogászok és közgazdászok ingyenesen segítenek pénzügyi panaszok megoldásában a fogyasztóknak.

Az országos hálózat 8 irodából fog állni, Debrecen után másodikként Egerben nyílt meg a kirendeltség.
A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete és a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete azért hozza létre az irodahálózatot, hogy a pénzügyi szolgáltatásokkal, például hitelekkel, kölcsönökkel kapcsolatos panaszokat orvosolják. Ezen kívül még szerződéskötés előtt tanácsot adnak a fogyasztóknak, hogy ajánlott-e igénybe venni a kérdéses pénzügyi szolgáltatást, vagy érdemesebb másik konstrukció után nézni.
Az egri iroda megnyitóján dr. Szász Károly, a PSZÁF elnöke hangsúlyozta, évente több tízezer panasz érkezik a felügyelethez, azok felülvizsgálatában nagy segítséget fog nyújtani az irodák működése.
Horváth László kormánymegbízott hangsúlyozta, az egri iroda előnye, hogy könnyen elérhető, közel van a megyében élőkhöz, segít rajtuk, felelősséget vállal értük. Mint mondta, az iroda „ablak az ablakban”, hiszen a kormányhivatalon belül működik.
Pintér István, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság főigazgatója kiemelte, tavaly 110 ezer panasz érkezett a hatósághoz, amelyek 10 százaléka pénzügyi jellegű volt, azokat eddig továbbították a PSZÁF-nek.
A pénzügyi fogyasztóvédelmi tanácsadó iroda heti huszonnégy órában működik a Megyeházán, az „E” épület földszintjén.