Emlékgyűjtés – az 1939 utáni időszak a hazai történelem oktatásban

A hazai középiskolai történelem oktatásban csekély súllyal szerepel az 1945 utáni korszak. Az elkövetkező egy évben ezt dolgozzák fel a nyertes pályázó intézmények a legkorszerűbb audiovizuális eszközökkel, életinterjúk készítésével. Országosan 200 iskola, köztük az egri Eszterházy Károly Főiskola Gyakorlóiskolájának középiskolás diákjai vesznek részt ebben az uniós projektben.

Az „Így éltük meg – az 1939. utáni Magyarország történelme emlékezetünkben” címet viselő uniós pályázaton országosan 200 iskola vesz részt. A nyertes pályázók között van az egri EKF Gyakorlóiskolája is. Az intézmény 10 millió forint támogatást nyert el, részben az adott korszakot bemutató életút-riportok elkészítéséhez szükséges audiovizuális eszközök, kamerák, mikrofonok, számítógépek megvásárlására, illetve a szakmai felkészítő programok megvalósítására – hangzott el a projektnyitó rendezvényen.
A jövő júliusban záródó projektben 16 középiskolás négy csoportban, négy szakmai vezető bevonásával vesz részt. A szakmai továbbképzésen résztvevő tanárokat felkészítik arra, hogy , hogyan kell ezeket az interjúkat elkészíttetni a diákokkal.
A pályázat kiíróinak nem titkolt célja, hogy a hazai történelem oktatásba az informatikai eszközök segítségével új színt vigyenek, és a módszertani megújulással egyben tanulásra, önálló kutatásra motiválják a diákokat.